• Amit Weiner

איך להצליח כמוזיקאי?


זאת שאלה שאי אפשר באמת לענות עליה, אבל אני רוצה לחלוק איתכם כאן שתי תיאוריות שיכולות לעזור לכם, במיוחד במצבי משבר, רגעים שבהם אתם מרגישים שאין לכם סיכוי להצליח, או שחסר לכם משהו כמו כישרון או כל דבר אחר.


כולנו היינו ברגעים האלה. רגעים של הערכה עצמית נמוכה, גם אני הייתי שם. תאמינו לי שגם האנס זימר היה שם, גם הוא מספר שבתחילת כל סרט חדש שהוא מלחין, הוא מתמלא ברגשות של חוסר הערכה עצמית, וכמעט מצלצל ואומר לבמאי למצוא מלחין אחר, מלחין רציני יותר.



אז הנה שתי תאוריות שיכולות לעזור לכם:


1. "מחשבה מולידה מציאות" –


הכל מתחיל מהמחשבות שלנו. נפוליון היל מתאר את זה בספר שלו "חשוב והתעשר", ספר שהוא אחד הספרים המצליחים בכל הזמנים, והשפיע על מיליוני בני אדם להגשים את החלומות שלהם. הגרעין של הרעיון הוא שהמחשבות שלנו מקרינות כלפי חוץ, וגורמות לנו לדבר אחרת, להתנהג אחרת, ולאנשים סביבנו להגיב אחרת למה שאנחנו אומרים ועושים.


זה אותו דבר שמופיע בספר "הסוד" אם קראתם אותו או ראיתם את הסרט. ומה שאני יכול להמליץ לכם בהקשר הזה, או לפתח "תודעת הצלחה", כלומר להרגיש שאתם מצליחים, ואתם תראו איך לאט לאט גם הסובבים אתכם ירגישו ככה כלפיכם.

אולי יעניין אתכם - מה הציוד שכל מלחין צריך באולפן הביתי שלו? מהן חמש הטעויות שמלחינים עושים בבניית האולפן הביתי שלהם?


2. חוללות עצמית – Self efficacy –


זו תיאוריה של הפסיכולוג אלברט בנדורה, שמאוד דומה לתיאוריה הקודמת. התיאוריה הזאת הוכיחה במחקרים, שהאמונה של אדם ביכולת שלו לבצע משימה כלשהי, גרמה לו לבצע את המשימה טוב יותר מאנשים שלא האמינו שיש להם את היכולת הזאת.


כלומר, מספיקה האמונה שלכם שאתם יודעים לנגן פסנתר, או לשיר, או לכתוב מוזיקה לסרטים, מספיקה האמונה הזאת שלכם שיש לכם את היכולת הזאת, בשביל לגרום לכם לבצע את המשימות בצורה טובה יותר מאלה שאין להם את האמונה הזאת.


ואם כל זה נשמע לכם קיטשי מאוד, וקצת פלצני או דיבורים של "בלה בלה", תחשבו על הדוגמא הבאה: מה הופך מוזיקאי מסויים ל"מוזיקאי מצליח"? האם מיליארד השמעות בספוטיספיי? האם הופעות בפארק הירקון של 60 אלף איש? האם הכנסות של מיליון דולר (או ש"ח) בשנה? האם הופעות בטלוויזיה? שימו לב שיש עוד הרבה אפשרויות כאן, וההגדרה של מוזיקאי מצליח בעצם משתנה מאדם לאדם. עברי לידר הוא מוזיקאי מצליח, אבל הוא מצליח הרבה פחות מאדל למשל. אדל הרבה פחות מצליחה מפול מקרטני למשל. וכך הלאה והלאה.



לסיכום: ההגדרה למוזיקאי מצליח משתנה ונקבעת על פי מה שאתם מגדירים אותו כהצלחה!


ולכן, מספיק שתיישמו את שתי התיאוריות שיש כאן, ותחשבו שאתם מוזיקאים מצליחים, ותאמינו שיש לכם את היכולות להיות מוזיקאי מצליח, מספיקים שני אלה, וכבר ראו מה זה, הפלא ופלא! אתם פתאום כבר מוזיקאים מצליחים!


לסיום: הנה סרטון מרתק שבו האנס זימר מספר על ההצלחה שלו, ועל איך הוא הלחין את המוזיקה לסרט "דיון" - Dune:


פעם ראשונה שלכם בבלוג הזה? אז מי אני?

אני ד"ר עמית ויינר, מלחין, ופסנתרן, וראש המחלקה ליצירה רב תחומית באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים, שנבחרה כאחת מעשר המחלקות הטובות בעולם בתחום ההלחנה הרב תחומית.


אני עובד עם החברות יוניברסל, סוני, וורנר, מגהטראקס, ועוד. אני מלחין מוזיקה לקולנוע וטלוויזיה, כולל סדרות וסרטים כאן בארץ, ומוזיקה למחול כולל ללהקת המחול פרידאנס בניו יורק, מהחשובות בעולם. לעוד פרטים על קורסים בהלחנה אצל ד"ר עמית ויינר במסגרת האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים לחוברות עבודה וספרי לימוד מוזיקליים שכתבתי, לחצו כאן

0 צפיות